MENU

Kvalitní mouka je základ pečení

06. 01. 2021

„Pšenice vypěstována na Hané, a i proto má i ty nejkvalitnější pekařské vlastnosti.“ Tak popisuje oceněnou pšeničnou hladkou mouku, Ing. Pavel Stonawský z Divize financování a ekonomiky společnosti MJM agro, a. s.

 

Prosím představte vaši mouku, v čem je výjimečná?

Naše mouka se vyrábí v obnoveném mlýně, který v roce 1993 navázal na mlynářskou tradici z roku 1793. Mlýn je stále na stejném místě, v Městské památkové zóně ve Šternberku, na ulici Dvorská. Denně se zpracovává 120 tun té nejkvalitnější potravinářské pšenice na moderní technologii od švýcarské firmy Bühler. Pšenice vypěstována na Hané, a i proto má i ty nejkvalitnější pekařské vlastnosti. Obilí je uskladněno a ošetřováno v našich obilních silech, pod naším dohledem a zodpovědností.

 

Potěšilo vás ocenění?

Velmi nás potěšilo ocenění. Do soutěže jsme šli s velmi malými ambicemi, protože v kategorii ostatní jsme měli silné soupeře. Velmi nás potěšil názor hodnotitelské komise, že mnohé oceněné pekařské výrobky musí mít přeci základ v kvalitní mouce. A tou ta naše rozhodně je.

 

Je to první výrobek, který se může pyšnit označením Regionální potravina?

Do soutěže o Regionální potravinu jsme se přihlásili poprvé a hned takový úspěch. Výroba potravinářské mouky pro nás představuje jen relativně malý segment ve výrobě a službách. Dříve jsme získali ocenění KLASA a v letošním roce jsme se přihlásili pod Českou cechovní normu.

 

Myslíte, že podobná označení pomáhá při nákupním rozhodování?

Velmi mile nás překvapili návštěvníci Venkovských trhů ve Šternberku, kde jsme v září a říjnu prodávali naše mouky. Zájem o místní produkt a navíc oceněný, předčil naše očekávání. Lidé se ptali, chtěli informace o výrobě, původu pšenice, o sortimentu, mnozí ani nevěděli, že mlýn v centru města Šternberka je. Prodalo se skoro 500 kilogramů mouk a naše šternberská prodejna získala nové zákazníky. Dominantním faktorem pro rozhodování o koupi byl místní původ produktu a ocenění navíc podpořilo rozhodování nakupujících. Domnívám se, že většina nakupujících neřeší původ produktu, ale hlavně cenu. Druhá skupina neřeší ani cenu, či původ, a třetí skupina zákazníků a ta se stále zvětšuje, se zajímá o původ a kvalitu, a právě značky kvality jim usnadňují nakupování.

 

Jak se vám letos daří, co chystáte do budoucna?

Naše společnost připravuje rekonstrukci výrobny krmných směsí ve Šternberku za více než 70 miliónů korun. Musíme investovat, aby naše krmné směsi pro hospodářská a domácí zvířata měla i nadále svou zaručenou kvalitu a byli jsme schopni splnit požadavky našich zákazníků.

V bývalé „makárně“ v Litovli jsme letos úspěšně rozjeli výrobnu osiv, především díky kvalitnímu obilí od našich dodavatelů.

 

Potravinářský obzor, 3/2020, strana 11, vydavatel AGRIPRINT Olomouc

Novinky